21. 09. 2016 | Rudolf Zrebný
Neriešené príklady Pre správne zobrazenie jednotlivých matematických symbolov si nainštalujte najnovšiu verziu vášho internetového prehliadača! Dané sú množiny (viac…) čítať viac
30. 07. 2009 | Rudolf Zrebný
Neriešené príkladyPríklad 1:Sú dané množiny Z = {1, 2, 3, ..., 10}, A = {1, 2, 3}, B = {2, 3, 4, 5, 7}. Určte nasledovné množiny a znázornite ich pomocou Vennovych diagramov:a) A'Z, b) A∪B, c) A∩B, d) B-A, e) (A∪B)'ZPríklad 2:Na výlete je 28 detí. 14 z nich... čítať viac
28. 07. 2009 | Rudolf Zrebný
Neriešené príkladyPríklad 1:Rozhodnite o platnosti množinových rovností (v prípade neplatnej rovnosti navrhnite platnú rovnosť):{-1; 1}={1; -1}; {2; 3; 4; 5}={3; 5-1; 8:4; 3+2};{x∈Z; -2 < x < 2}={-1; 0; 1};{a∈N; -3 < a < 7}={b∈Z; -3 < b < 7};{y∈N; -2 < y < 0}={};{-2; -1; 1; 2}={x∈Z; -3 <... čítať viac
26. 07. 2009 | Rudolf Zrebný
Neriešené príklady Príklad 1:Predmety, ktoré sa vo vašej triede vyučujú podľa rozvrhu vo štvrtok sú prvky množiny P. Zapíšte, či matematika (m), anglický jazyk (a) a etická výchova (e) sú alebo nie sú prvkami množiny P.Príklad 2:Zapíšte symbolicky množinu žiakov vo vašej triede, ktorí nosia okuliare. Môže byť táto množina... čítať viac