Obsah článku:
Neriešené príklady
Príklad 1:
Predmety, ktoré sa vo vašej triede vyučujú podľa rozvrhu vo štvrtok sú prvky množiny P. Zapíšte, či matematika (m), anglický jazyk (a) a etická výchova (e) sú alebo nie sú prvkami množiny P.
Príklad 2:
Zapíšte symbolicky množinu žiakov vo vašej triede, ktorí nosia okuliare. Môže byť táto množina prázdna? Najviac koľko prvkov môže obsahovať táto množina.
Príklad 3:
Prirodzené čísla udávajúce výšku niektorých žiakov vašej triedy (v cm) sú prvkami množiny V. Sú správne zápisy 155∉V, 168∈V, 175∈V, 172∉V, 180∈V?
Príklad 4:
Čísla udávajúce počty osôb v autobusoch MHD sú prvkami množiny Q. Akými číslami sú vyjadrené prvky tejto množiny?
Príklad 5:
Akými číslami sú vyjadrené prvky množiny, ktorá obsahuje teplotu v °C nameranú na digitálnom teplomeri počas 1 roka vždy o 8,00 ráno?
Príklad 6:
Zapíšte vymenovaním prvkov nasledovné množiny:
- množina žiakov vašej triedy, ktorých výška je viac ako 175 cm
- množina prirodzených čísel reprezentujúcich známku, ktorú môžete dostať z písomnej práce
- množina celých čísel, ktorých absolútna hodnota je rovná 5
- množina celých čísel, ktorých absolútna hodnota je menšia alebo rovná 2
- množina prirodzených čísel väčších než -3
- množina celých čísel x spĺňajúcich rovnosť x2 = 36
- množina všetkých celých čísel, z ktorých druhá odmocnina je 9
- množina všetkých celých čísel, ktorých druhá mocnina je 9
- množina všetkých prirodzených čísel menších ako 1
- množina všetkých reálnych čísel, ktoré sú deliteľmi čísla 12
Príklad 7:
Zapíšte vymenovaním všetkých prvkov nasledovné množiny:
- A = {x∈N; x < 7}
- B = {x∈N; -2 < x < 3}
- C = {c∈Z; c ≥ -1}
- D = {d∈Z; |d| = 2}
- E = {y∈R; y2 = 121}
- F = {f∈Z; |f| ≤ 2}
- G = {g∈N; g < 1}
- H = {x∈Q+; x < -1}
Príklad 8:
Ktorá z daných množín je konečná:
- množina všetkých párnych čísel väčších ako 4
- množina všetkých prvočísel
- množina stoličiek nachádzajúcich sa vo vašej triede
- množina priamok v rovine
- množina celých čísel vyhovujúcich nerovnosti |x| > 2
- množina celých čísel vyhovujúcich nerovnosti |x| ≤ 2
- množina rôznych predmetov vo vašom rozvrhu
- množina žiakov vašej triedy, ktorí sa aktívne zúčastňujú vyučovacej hodiny
Príklad 9:
Zistite číslo reprezentujúce počet obyvateľov Slovenskej republiky na 1 km2 podľa posledného sčítania ľudu. Patrí toto číslo do množiny racionálnych čísel menších ako 100?
Príklad 10:
Dĺžky odvesien pravouhlého trojuholníka sú 4 a 3. Patrí číslo reprezentujúce dĺžku prepony tohto trojuholníka do množiny prirodzených čísel menších ako 6?
Príklad 11:
Do akých číselných množín patria čísla 4; -7; ; 11; -2,5; π.
Príklad 12:
Zapíšte charakteristickou vlastnosťou:
- množinu všetkých prirodzených čísel menších ako 8 a väčších ako 1;
- množinu všetkých nepárnych prirodzených čísel menších ako 12;
- množinu všetkých párnych prirodzených čísel, ktorých druhá mocnina je menšia ako 82
- množinu všetkých celých čísel väčších ako -5 a menších alebo rovných ako číslo 4;
- množinu všetkých celých čísel, ktorých druhá mocnina je rovná 49;
- množinu všetkých celých čísel, ktorých druhá mocnina je rovná 64;
- množinu všetkých celých čísel, ktorých tretia mocnina je väčšia ako 7 a menšia ako 80;
- množinu všetkých nepárnych prirodzených čísel, ktorých druhá mocnina je menšia ako 37;
- množinu všetkých prirodzených čísel menších ako 26 a zároveň deliteľných číslom 4
- množinu všetkých prirodzených čísel menších alebo rovných číslu 9;
Príklad 13:
Charakteristickou vlastnosťou určte nasledovné množiny:
- A={1;2;3;4}
- B={-2;-1;0;1;2;}
- C={-3;3}
- D={-4;-3;-2;-1;0;1}
- E={5;6}
- F={2;4;6;8;10}
- G=(2;?)
- H=(-2;3>